Αυτό είναι ίσως το πρώτο που σκέφτεται ο υποψήφιος αγοραστής ενός αυτοκινήτου.

Ας δούμε ποια προτερήματα και ποια μειονεκτήματα έχει η κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Ένα καινούριο αυτοκίνητο είναι πάντα πιο περιποιημένο και αψεγάδιαστο (σχεδόν). Έχει αυτά τα χαρακτηριστικά και τα αξεσουάρ που εμείς επιλέξαμε καθώς και επίσης το χρώμα της αρεσκείας μας για αυτό το μοντέλο συγκεκριμένα. Είμαστε εμείς αυτοί που θα κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου και όπως και να το κάνουμε, νιώθουμε μια άλλη σιγουριά για την αξιοπιστία του καθώς δεν έχει ‘’σκοτεινό’’ παρελθόν. Επίσης ένα καινούριο αυτοκίνητο έχει για τα πρώτα χρόνια της κατοχής πάντα την ξεγνοιασιά που δίνει η εγγύηση από το εργοστάσιο. Με άλλα λόγια δεν φοβόμαστε ότι και αν χαλάσει, πέραν της φυσιολογικής φθοράς, γιατί θα φτιαχτεί χωρίς κόστος και θα γίνει σαν καινούριο.

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του καινούριου αυτοκινήτου είναι  η τιμή απόκτησής του καθώς και το ότι με το που γίνεται η παράδοση του αυτοκινήτου στον αγοραστή, το αυτοκίνητο χάνει ένα ποσοστό της αξίας του. Αυτό είναι διαφορετικό κάθε φορά καθώς κρίνεται από την μάρκα, την κατηγορία του αυτοκινήτου, τα extra που έχει και άλλα πολλά. Άλλο ένα μειονέκτημα του καινούριου αυτοκινήτου είναι το γεγονός ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι το οποίο είναι εκτός των εργοστασιακών προδιαγραφών διότι θα ακυρώσει την εγγύηση. Αυτό μπορεί να είναι ένα άλλο πρόγραμμα στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου για περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή, μια διαφορετική ζάντα που μας αρέσει περισσότερο από την εργοστασιακή, ή ακόμα και μια προσθήκη μεμβράνης στα τζάμια. Άλλο ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η αντικατάσταση του infotainment  με ένα aftermarket το οποίο έχει περισσότερες δυνατότητες κλπ.

 

Από την άλλη πλευρά, ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μας δίνει το άμεσο πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται να δώσουμε το ίδιο αντίτιμο για να αποκτήσουμε ένα εφάμιλλο αυτοκίνητο, και ίσως αυτό είναι το μεγαλύτερό του πλεονέκτημα. Ένα άλλο πλεονέκτημα του μεταχειρισμένου είναι ότι βρίσκεται άμεσα διαθέσιμο χωρίς να πρέπει να περιμένουμε πολύπλοκες διαδικασίες και μερικές φορές μεταφορά από άλλες ηπείρους καθώς το καινούριο αυτοκίνητο ίσως να πρέπει να είναι κατόπιν παραγγελίας. Η μετατροπή του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από όποια άποψη θέλουμε είναι δυνατή, από την στιγμή που δεν ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση, αρκεί βέβαια να είναι μέσα στα νομικά πλαίσια της χώρας.

Ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι το παρελθόν του και η παρούσα κατάστασή του. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες φθορές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που να μην μπορούμε να τις επιδιορθώσουμε στο επίπεδο καινούριου παρά μόνο αν αντικαταστήσουμε όλο το φθαρμένο ή ταλαιπωρημένο κομμάτι. Πχ. Τιμόνι. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι το νούμερο των χιλιομέτρων που έχει. Αν το αυτοκίνητο έχει αρκετά χιλιόμετρα ήδη και εμείς το θέλουμε για εκτεταμένη χρήση, αυτό είναι κάτι μη αντιστρεπτό.


0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *